| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Leon's Mamma
Ble Medlem: 09 Jun 2009 Innlegg: 2 Bosted: Nordre Land
|
Skrevet: Tue Jun 09, 2009 6:54 pm Tittel: Ang forsikring på barn som er født med dysmeli. |
|
|
Jeg har en sønn på 6.måneder, som ble født med dysmeli på begge armene, vi kontaktet Gjensidige for å få forsikring på Leon der, men de kunne ikke gi oss den beste barneforsikringen fordi Leon hadde en medfødt kronisk sykdom. Hva slags forsikringer har dere på deres barn i samme situasjon? Syntes dette er veldig urettferdig at Leon ikke kan få en fullstendig og god forsikring fordi han mangler 3 fingre!
Håper noen kan svare med på dette:)
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Hildegunn
Ble Medlem: 01 Aug 2009 Innlegg: 1 Bosted: Frosta
|
Skrevet: Sat Aug 01, 2009 8:59 am Tittel: Re: Ang forsikring på barn som er født med dysmeli. |
|
|
| Leon's Mamma skrev: | Jeg har en sønn på 6.måneder, som ble født med dysmeli på begge armene, vi kontaktet Gjensidige for å få forsikring på Leon der, men de kunne ikke gi oss den beste barneforsikringen fordi Leon hadde en medfødt kronisk sykdom. Hva slags forsikringer har dere på deres barn i samme situasjon? Syntes dette er veldig urettferdig at Leon ikke kan få en fullstendig og god forsikring fordi han mangler 3 fingre!
Håper noen kan svare med på dette:) |
Hei! Ja, det er fryktelig urettferdig, men det er nok dessverre slik det fungerer. Jeg er voksen og har dysmeli på venstre arm, men får heller ikke fullgod forsikring i forhold til uførhet osv. Har også en sønn med ADHD som heller ikke får fullgod forsikring fordi barn med ADHD er tilbøyelige til å skade seg mer enn andre. Det finnes ingen statistikk på dette, men forsikringsselskapene gjør som de vil! Verden er rar!
_________________ hildegunn |
|
| Til Toppen |
|
 |
reaktor1 Site Admin
Ble Medlem: 31 Aug 2008 Innlegg: 2
|
Skrevet: Fri Aug 07, 2009 5:01 pm Tittel: Re: Ang forsikring på barn som er født med dysmeli. |
|
|
Forening tok dette opp med rettighetssenteret v/FFO i 2006 og svaret er lagt på www.dysmeli.no .
Desverre så har Hildegunn rett, selskapene står fritt til å sette reservasjon, mao unntak i forsikringdekningen. Det innebærer at forsikringssummen ikke utbetales dersom årsaken er helseplager som omfattes reservasjonen. Med helseplager menes sykdom, skade eller lyte.
dd
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|